Energie

Veelgestelde vragen

Ja, wij voeren dagelijks een update uit aan onze website en onze vergelijker. Zodoende kunnen wij alle actuele aanbiedingen op de website tonen. U kunt ons altijd via het contactformulier op de website vragen stellen mocht u deze hebben.

Soms begrijpen de klanten de opgebouwde energiekosten in de energievergelijking niet, en dat is begrijpelijk u bent dus vrij om ons uw vragen voor te leggen. Voor andere vragen kunt u ons ook altijd een bericht sturen.

Elektriciteitskosten per huishouden
1 persoons huishouden: Gemiddeld €30,- per maand/€360,- per jaar
2 persoons huishouden: Gemiddeld €57,- per maand/€584,- per jaar
3 persoons huishouden: Gemiddeld €71,- per maand/€852,- per jaar
4 persoons huishouden: Gemiddeld €80,- per maand/€960,- per jaar
5 persoons huishouden: Gemiddeld €97,- per maand/€1940,- per jaar
6 persoons huishouden: Gemiddeld €104,- per maand/€1248,- per jaar

Gaskosten per huishouden
Flat: Gemiddeld €67,- per maand
Tussenwoning: Gemiddeld €92,- per maand
Hoekwoning: Gemiddeld €105,- per maand
Twee onder één kap: Gemiddeld €109,- per maand
Vrijstaand: Gemiddeld €139,- per maand

Er zijn verschillende energieleveranciers die je met spoed kunnen aansluiten. Een spoedaansluiting is alleen noodzakelijk als de netwerkbeheerder dreigt met afsluiting. De netwerkbeheerder zal in veel gevallen alleen dreigen met afsluiting als er sprake is van betalingsgeschillen. Als dit het geval is, kan een energieleverancier het contract beëindigen waardoor je verplicht wordt (met spoed) een andere energieleverancier aan te melden.

Kredietcheck
Iedere energieleverancier voert tegenwoordig eerst een kredietcheck uit. Op basis van de uitkomst, kunnen zij om een borg vragen. Om je met spoed bij een andere energieleverancier aan te melden, kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice om de opties door te nemen.

Er is altijd stroom en gas in de woning aanwezig. Ook wanneer je nog geen energie hebt aangevraagd. De netwerkbeheerder blijft leveren tot er een nieuwe leverancier is aangemeld. Je zult dus nooit zomaar zonder stroom en gas komen te zitten.

 

De gevolgen zijn dat u een opzegvergoeding betalen moet, de volgende opzegvergoedingen gelden bij:

  • 1,5 jaar resterend maximaal € 50
  • 1,5 jaar tot 2 jaar maximaal € 75
  • 2 tot 2,5 jaar maximaal € 100
  • meer dan 2,5 jaar maximaal € 125

Veelal neemt de nieuwe energieleverancier deze opzegvergoedingen voor zijn rekening, u doet er verstandig aan voor het aangaan van een nieuw contract eerst te informeren of de nieuwe energieleverancier dit ook daadwerkelijk voor u doet.

Energieleverancier vergoedt niet zomaar de overstapboete

Houd er rekening mee dat er een aantal voorwaarden zijn waar een energieleverancier u op gaat wijzen, wanneer zij een opzegvergoeding voor u gaan betalen dit doen zij om er zeker van te zijn dat de nieuwe klant niet alleen gaat voor de korting en vervolgens weer opstapt binnen de duur van het contract.

Wij zoeken het voor u uit!

  1. Wij berekenen uw besparing
    Aan de hand van uw verbruik berekenen wij uw maximale besparing ten opzichte van uw huidige contract.

  2. Bel me terug service
    Ons team belt u terug op werkdagen tussen 09.00 uur en 21.00 uur voor de 3 meest voordelige alternatieven.
    Houd er wel rekening mee, dat we met een afgeschermde nummer bellen.

  3. Wij regelen uw overstap
    Laat ons weten naar welke leverancier u wilt overstappen en wij zorgen voor een zorgeloze overstap.
    Geheel gratis. U ontvangt van uw nieuwe leverancier een bevestiging van uw intekening en deze zorgt ook
    voor het opzeggen van uw huidige contract.

Vraag gratis advies aan!